top of page
Sök
  • Skribentens bildJohn Dannenberg

Ännu mera bröllop och lite till.


Bröllop på Rastaholms Vandrarhem & Värdshus, Ekerö.


Frågan är väl om denna sidan skall heta Swedenkaraoke 😀 med tanke på att den med bred marginal handlar om mig. Ja ja jag vet, lite självcentrerad.


Bröllopsspelningen på Ekerö gick som en dans och det är väl meningen också att en av de viktigaste dagarna i ett pars liv skall gå just som en dans utan bekymmer.

Jag vill ju alltid vara uppkopplad mot mina skivbutiker online för att kunna tillgodose festföremålens önskemål och ibland är dom lite udda som när brudgummens mor vill att vi spelar "Tingelinge linge tåget far". Det var favoriten när brudgummen var liten och resulterade i ett och annat höjt ögonbryn och en utökad musiksamling. Samlingen färgas ju av festföremålen och ibland även av det geografiska området där festen hålls, från Tidaholm fick jag "Kass Humor - Banjodunk", typ Rednex möter Eddy Meduza och ljuv musik uppstår.


Vi närmar oss december med stormsteg, det är den månaden då jag i år fyller 63, känns väldigt konstigt att skriva, kommer ihåg en tid då åldern 63 var otänkbar, men nu är jag där. 30 kg tyngre och skulle vilja skriva still going strong men det får väl bli still going :) Tack och lov är jag fortfarande efterfrågad så jag slipper gungstolen än på ett tag och kan se framtiden an med optimism, ja så allt är som vanligt med andra ord.


Vad vore väl en text här utan något om karaoke? Kan erkännas att det skrålas för full hals i bilen med jämna mellanrum och att ett visst sug ibland infunnit sig att än en gång slita mikrofonen ur karaokevärdens hand och yla i någon gammal slagdänga. Men att hålla i spakarna känner jag inget sug alls efter så eventuella konkurrenter där ute kan vara alldeles lugna någon "come back" är inte aktuell.


Jasmine Kara är tillbaka i hetluften med nytt skivsläpp och en förstaplacering på Billboards World Wide lista, bara att säga grattis och tillägga att det visste vi hela tiden. En del av er vet vem hon är till er andra säger vi "Google is your friend" :)


Eftersom det är fredag i min tidszon passar det bra att önska dig en riktigt trevlig helg.






17 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page