top of page
Sök
  • Skribentens bildJohn Dannenberg

När tron på den egna odödligheten fått sig en törn. 


Mash 80-tal Tack Tina F


Det hela började med ett väldigt tryck i huvudet och det visade sig att jag hade högt blodtryck, därav huvudvärken. Någon månad senare får jag helt plötsligt en puls på 160 i ca två timmar utan att göra mer än ligga på rygg och försöka lugna ner mig, med mediokert resultat. 


Jag ringer vårdcentralen dagen efter och får order om att åka in. Till saken hör att det är semester och vi är ute vid vår husvagn. Så in med hundar, ungar och sambo, full fart hem sedan St Göran och akuten. 


Inskriven så gott som direkt och ganska snabbt kom beskedet, hjärtflimmer och hjärtsvikt, vilket som orsakade vad visste man inte hönan och ägget, typ. 


Helgen tillbringades på avdelning 33 med en fantastisk personal som såg till att ingen svalt eller törstade ihjäl. Mängder med matalternativ, förrätt, varmrätt och dessert, inte illa alls.  

Nåväl, tre dagar senare lämnar jag med en hel hoper piller. 


Jag tycker att jag blir bättre och bättre för var dag även om jag mår lite risigt när pulsen passerar 100. 21 augusti blir det ultraljud på hjärtat för att se om hjärtat läkt eller om jag behöver mer piller eller liknande. Jag tror det går bra. 


Börjar bli rastlös inte tränat på en och halv månad men har bestämt att ja väntar till efter ultraljudet för att inte riskera att förvärra något. 


Jag är tillbaka på jobbet sedan en och en halv vecka och det går bra men men trött som ... när jag kommer hem.  


Ser på Facebook att det är fler vars tro på sin odödlighet fått sig en törn, till er vill jag säga: Lycka till och krya på er nu. 

0 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Commentaires


bottom of page