top of page
Sök
  • Skribentens bildJohn Dannenberg

Sommartider


Återanvändning av bild från Skyddsrummet i Stockholm


Efter snart fem år med 24 timmars jour varannan vecka har det blivit ganska många spelningar jag tackat nej till. Tanken var att vid årsskiftet 2023/24 skulle det ändring på det, men allt gick betydligt snabbare än så.


Killen som suttit på kontoret och skött allt vårt administrativa lämnade helt plötsligt in sin avskedsansökan, undertecknas flyttades från avloppen in på kontoret och fick en så kallad crasch course i kontorets administrativa uppgifter vilket resulterat i ballonghjärna som betyder för mycket information på för kort tid.


nu tror inte jag att det kommer att ramla in speljobb från höger och vänster men jag måste inte tacka nej om jag inte vill.


Detta visade sig med all önskvärd tydlighet då tre stycken 50 årsjubilarier inbjöd till fest i villaträdgården. Härlig tillställning i strålande sol med väldigt glada gäster.


Tanken och planen på en Mash Reunion grusades å de grövsta av 150 nödvändiga biljetter såldes 9 stycken. Vi kanske inte är så unga och festsugna längre eller så är våra startsträckor betydligt längre än dom en gång i tiden var.


Mash gruppen på Facebook lever sitt alldeles egna liv, med drygt 1200 medlemmar finns det en hel del medlemmar man inte har en aning om vilka dom är, samt en trave som vill vara med, från bland annat Indonesien och Bangladesh, men väldigt många man känner igen.


Nåväl med min nyvunna frihet och ett sug efter att träffa delar av min generation som fortfarande finns i Skövde med omnejd riktade jag min uppmärksamhet mot anrika Husaren, en lysande plan ända fram tills jag nåddes av svarta tidnibgsrubriker som informerade om att Husaren blivit av med sitt utskänkningstillstånd.


I skrivande stund är det vecka 27 och vecka 30 tar jag en välförtjänt semester vilken kommer att avnjutas med familjen i vår uppställda husvagn med alla moderna bekvämligheter.


Men skulle du vara festsugen och i besittning av en hyfsat stor plånbok vet du vart du skall vända dig.


Önskar dig och de dina en fantastisk sommar.




59 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page