top of page
Sök
  • Skribentens bildJohn Dannenberg

Dags att avsluta 2023


Oavsett årstid så är det här en plats av lugn och återhämtning.


2023 års sista flämtning  


Som alltid när man försöker att summera ett år så hamnar summeringen i olika fack, familj, arbete och andra händelser. 


Vi lever fortfarande i efterdyningarna av 2022 års förlust av min svärmor som gick bort i en skenande cancer. På bara någon vecka efter beskedet var hon borta. Familjehögtiderna blev en ständig påminnelse att någon saknades. 


Husvagnen har varit ett fantastsikt andningshål både för oss och för tvillingarna. Det finns ett lugn där som är svårslaget, man väljer om man vill vara aktiv eller vila och ladda batterierna.


Det är också en bra plats att träna på sina kulinariska kunskaper, detta på den för säsongen monterade king-size-gasolgrillen, ett veritabelt monster.  Sällan har väl så mycket fläskfilé och grönsaker stekts och grillats för att sedan dippats i chilibearnaise, sommarens absoluta favorit.


På jobbfronten intet nytt? Jodå. Tanken var att sluta med jour vid årsskiftet 2023 / 2024, nu gick det betydligt snabbare. Ansvarig för kontoret slutade plötsligt efter 13 år och undertecknad fick en månad på sig att sätta sig in i arbetsuppgifterna, det gav mig ett helt nytt perspektiv på ordet stress,


Nåväl ingen jour, lediga helger och helgdagar. Ett märkbart tipp i kassan men också ett märkbart fyft i familjetid och enligt Marika luktar mina arbetskläder betydligt bättre numera. För dig som inte vet var mitt jobb förut att spola avlopp.


Att kontoret kan bli en bra reträttplats för en nybliven 65 åring gör ju inte saken sämre, planen är att fram till 67 borde jag kunna hålla och sedan får jag se, kanske fyradagars vecka eller nåt liknande.


Årets enda spelning blev ett födelsedagskalas för tre 50-åringar som hölls utomhus i strålande solsken. Mitt JBL-system på 6000 watt underhöll även grannarna vilket jag blev varse sent på kvällen då en äldre dams ilska närmade sig hjärtinfarkt. Bra att veta att ljudet räcker till.


I brist på speljobb blev det lite mixningar på Mixcloud med lite funky house, funk och soul.  

Mitt konto på Beatport har använts flitigt.


Jag har ju turen och förmånen att vara ihågkommen i västergötland så det har blivit en hel del jobb på Facebook i form av menyer, affischer och allsköns reklam för Millners och Millners Plaza


När vi ändå är inne på Facebokk måste jag ju nämna Mash. Den dedikerade sidan är nu uppe i drygt 1400 medlemmar, ja du läste rätt, det är inte en nolla för mycket. Mängder med bilder och texter finns att gå igenom, inte att förglömma alla musiktips som det dansats och hånglats till.


Familjemässigt så har vi firat vår tjugonde jul tillsammans, tvillingarna fyllde 18 äldsta tjejerna 25 och grabbarna 30, bra spridning både i ålder och mammor.


Första barnbarnet kom 10 december, en liten flicka så nu kan man även titulera sig som morfar. Hundarna lever rövare som alltid och för den som följer min Instagram eller Facebook så vet ni att dom är lite av favoritmotiv. Just nu ligger en av dom och sover på stolen bredvid mig när jag skriver dom här raderna. 


Jag önskar dig ett härligt slut på 2023 och ett underbart 2024 

29 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page