top of page
Sök
  • Skribentens bildJohn Dannenberg

Dags att inleda 2024


Entreén till Underbar


I slutet av 2023 fyllde jag 65 och som ett brev på posten (ej levererat av Post Nord då hade det nog dröjt ett tag till) kom den klassiska gubbsjukan, tyvärr inte den då man suktar efter allt för unga kvinnor utan den högst normala och tråkiga gubbsjukan som inbegriper övervikt och högt blodtryck. 


Så dags att tänka på mat, vikt och träning, saker jag aldrig tidigare behövt bry mig om. 


Nåväl, livet är inte bara krämpor det innehåller också mängder med glädjeämnen. Jag kan numera titulera mig MORFAR. Inte illa alls. 


Årets spelningar inleddes med en härlig 60 årsfest i Skövde på Mummel/Underbar vilket var en ny bekantskap för mig men en otroligt trevlig sådan. Tänk att det fortfarande finns någon som satsar på miljö, ljud och ljus. En väldigt snygg nattklubb. 


Jag kände direkt att hit vill jag komma och spela fler gånger. En vecka senare kommer en förfrågan om att göra en 40+ kväll, självklart tackade jag ja. Ska bli spännande att se om vi kan få loss gamlingarna från TV-sofforna. 


Övrigt i Dj-kalendern är ett höstbröllop, födelsedagsfest och lite löst prat om ett 80-tals tema. Så vill du ha en fest utöver det vanliga och har en plånbok som matchar så är det bara att höra av sig.  


Jag räknar 1976 som mitt startår som Dj, så 2026 skall jag fira 50 år som Dj om allt fungerar som jag vill. Så istället för guldklocka vill jag ha en guldskiva.  

36 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page