top of page
Sök
  • Skribentens bildJohn Dannenberg

Så då var äntligen alla restriktioner borta….. Eller?


Skönt med en egen kupé

 

Man hinner knappt fira att restriktionerna är borta innan nya larmrapporter kommer som ett brev på posten eller snarare som en rubrik i Expressen. För alla dom som längtat efter en utlandssemester så har man höjt svårighetsgraden ett par steg, först passkaos, ingen kan göra pass och sedan som grädde på moset personalbrist vid säkerhetskontrollen på Arlanda. Om du nu lyckats ta dig förbi dessa hinder på hinderbanan återstår det väl bara att säga grattis? Njaaaa, piloterna har gått i strejk och mängder med avgångar är inställda. Pengarna tillbaka? Kompensation? Svaret verkar vara NEJ.


Nåja för egen del så kom då bröllopsfesten jag varit bokad för två år i förväg, det gäller att vara ute i god tid. Festen var på Scandic Billingen (samma Billingen där Bernhard hade sin helgklubb innan Club Mash. Jag var faktiskt där då det begav sig, fick byta av dj’n Stefan och träffade Bernhard för första gången då han frågade vem jag var och vad jag gjorde i dj-båset). Första spelningen sedan hösten 2021 då vi hade ett kortare uppehåll av restriktioner så planering och koncentration var på topp. Allt avlöpte väl och jag hade nöjet att få höra publiken i kör skandera DJDANNENBERG, kanske inte den lättaste ramsan att skandera men det gjordes med den äran.


Innanför dessa väggar döljer sig familjen och våra två ninja-hundar


 

Månaden efter var det dags för nästa bröllopsfest, denna gång utanför Lidköping som så lägligt också hade Power Meeting denna helg, sällan sett så många snygga 50-talsåk samtidigt som just runt omkring Lidköping då. Bröllopsfesten var i en lada med en takhöjd på säkert 15 – 20 meter, otroligt häftig lokal. Bröllopsgästerna var festsugna och jag drog ur kontakten först vid 03.30.


Som alltid när jag är i Västergötland och spelar så bor jag på Pensionat Livija, så även dessa gånger, middag, skvaller, fika och film allt i lite olika ordningar beroende på humör och tid. Att jag sedan har turen att ta en fika med andra vänner när jag är i Skövde gör ju inte saken sämre.

Om restriktionsfriheten håller i sig är jag bokad 3:e september på en bröllopsfest i Skövde och ett 60 års-kalas i februari, även det i Skövde.


Inledningen handlade ju om semester så frågan är väl blev det nån semester då? Svaret är ja det blev det. En lyxigt inredd husvagn blev det som står uppställd med året runt tält, pergola och rejäl trall runt om allt. Naturskönt, lugnt och bara 30 minuter från Stockholm. Så en minisemester blev det och även någonstans att åka på lediga helger för att koppla av. Till och med våra vaktiga hundar slappnar av där ute.


Idag är det söndag och imorgon är semestern slut och klockan ringer 05.00. Tyck gärna synd om mig för det gör jag 😊


Sympatier är hjärtligt välkomna.

42 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page