top of page
Sök
  • Skribentens bildJohn Dannenberg

Då börjar vi med lite julkänsla då


Inte där än men vi är på väg


24 november, du vet vad det betyder. Helt rätt en månad kvar till jul, Sträck ut armarna och omfamna stressen. Ja eller gör som så många andra gå ut och sjung karaoke eller dansa av dig. Med tanke på alla pessimistiska rapporter kan det nog vara lika bra att ta chansen medan den finns. Fullvaccinerad drabbas av Corona, tydligen är dom över 40% av de senast smittade, så en nationell nedstängning kanske bara är runt hörnet.


Nåja vad som än händer kan vi ju alltid roa oss med diverse karaokesidor på Facebook det brukar vara ett säkert kort när man behöver något att dra på smilbanden åt.

Annars kan man se att vi snabbt kommit in i svängen igen, kanske aningen snabbare än väntat. Så allt det du retade upp dig på innan Corona kan du med gott samvete fortsätta att reta upp dig på för inget nytt under solen eller under tv-skärmen.


Det verkar som om optimismen inte vet några gränser, bokningsförfrågningar inför sommaren och hösten 2022 har redan inkommit, det känns som jag ger ordet privilegierad ett ansikte. Nu pratar vi dj och discospelningar, karaoken känner jag inte något sug efter mer än att jag sjunger i bilen för full hals om man nu kan kalla det för sång, frambringandet av gutturala läten och höga toner kanske är en mer adekvat beskrivning. Det är konstigt att det man kan sjunga i bilen är totalt omöjligt att sjunga på karaoke, tro mig jag har försökt, resultatet har i bästa fall varit roande men oftast på gränsen till plågsamt.


Jag började ju med dagens datum så här knyter jag ihop texten, ja jag vet, väldigt proffsigt.

Hämtade upp 4 av 8 lådor julpynt ifrån källarförrådet, nu pratar vi lådor inte skokartonger. Om prydnadstomtar varit hälften så läskiga som clowner hade vi levt i en mardröm. Freddy kom tillbaka allt är förlåtet, hm nästan allt. Jag ska nog ta och räkna dom, ja tomtarna alltså.


Till läsare som inte vet vad vi pratar om här så är Freddy huvudpersonen i skräckisen ”Terror på Elm Street” 1984, lugn bara lugn du har inte missat något.


Jag avslutar med en klassiker ”Love Actually” av ett lite senare datum 2003, den verkar ha allt för att bli en klassiker, om den inte redan är det, kärlek, humor, tårar allt i en perfekt blandning och självklart en julsång.


Hinner jag med ett inlägg till innan jul?....... Vi får väl se.



10 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page